Par 50% mazāk plastmasas atkritumu – tā mēs to paveicām

 

Labākās idejas aizsargā planētu, kā arī ietaupa klientu laiku, naudu un pūliņus. Tas attiecas uz ideju, kāda radās diviem mūsu projektu vadītājiem attiecībā uz PAROC® CGL20CY izolācijas plākšņu iepakojuma pārveidošanu. Stāsts saistībā ar šo projektu ir lielisks piemērs mūsu nepārtrauktajiem pūliņiem samazināt mūsu ietekmi uz vidi.

 

“Vai tu esi ar mani?”

Šādu jautājumu Paroc Viļņas rūpnīcas projektu vadītājs Mants Strazds uzdeva savam Polijas kolēģim Pāvelam Stempučovskim telefona sarunas laikā pirms aptuveni sešiem mēnešiem.

Stempučovskim divreiz nebija jādomā. Lai arī abi projektu vadītāji dzīvoja un strādāja dažādās valstīs, Stempučovskis pazīst Mantu Strazdu gandrīz 15 gadus. Viņi sadarbojušies arī iepriekš, un Stempučovskis zināja, ka Strazdam ir tādi paši mērķi un vērtības, kā viņam.

“Noteikti,” viņš atbildēja.

Tā sākās jauna PAROC® CGL20CY izolācijas plākšņu iepakojuma veida izstrāde un ievērojama plastmasas atkritumu samazināšana.

 

1. Ideja ir dzimusi

Patiesībā šis projekts aizsākās dažus gadus pirms šī telefona zvana. Pirms diviem gadiem, kad Mants Strazds un Pāvels Stempučovskis viesojās būvniecības objektā Krakovā, Polijā, viņi pamanīja, ka darbinieki vispirms Paroc izolācijas plāksnes izpako no plastmasas iepakojuma, un tad tās novieto uz paletēm līmes uzklāšanai. Darbiniekiem arī nācās apgriezt plāksnes, lai spētu uzklāt līmi.

“Tas mums nebija pārsteigums, bet, mums to redzot, sākām aizdomāties, vai tas tiešām ir nepieciešams,” saka Stempučovskis.

Viņi nofilmēja izpakošanu un pārrunāja ar darbuzņēmēju idejas darba procesa uzlabošanai. Ideja par nepieciešamību kaut ko darīt lietas labā, saglabājās viņu prātos, bet iesākumā bija jāveic darbs citos projektos.

Līdz beidzot pirms sešiem mēnešiem bija pienācis īstais brīdis.

“Izcilas idejas nerodas, sēžot birojā. Ļoti svarīgi apmeklēt būvniecības objektus un uzklausīt klientus. Mums šī ideja radās, jo mēs pirms diviem gadiem apmeklējām šādu objektu,” saka Strazds.

 

2. Lēnām top jaunais iepakojums

Pēc telefona zvana viss strauji attīstījās. Owens Corning Paroc regulāri rīko inovāciju sanāksmes, kurā Strazds un Stempučovskis prezentēja savu ideju. Viņi parādīja Krakovā nofilmēto video un paskaidroja, kā viņi varētu ietaupīt klientu laiku, pūliņus un naudu, kā arī palīdzēt videi.

Ideja tika apstiprināta.

“Svarīgākais solis jebkurā inovācijā ir pārliecināt sevi, ka šī ideja ir pietiekami laba. Ja tu tai netici, tai neticēs arī klienti,” norāda Stempučovskis.

Abi sāka aplūkot dažādas iepakojuma iespējas, un saņēma arī atziņas no kolēģiem pārdošanas un produktu izstrādes nodaļās. Viņi nonāca pie risinājuma, kurā PAROC® CGL20CY plāksnes tiktu atsevišķi iepakotas uz paletes ar līmēšanas virsmu uz augšu, lai paātrinātu uzstādīšanas procesu.

Viņi arī nolēma izmantot mazākas un zemākas paletes, kuras būtu vieglāk pārvietot garāžās un pagrabos, kur tiek izmantots šis produkts.
Ap plāksnēm aptītā plastmasa aizstāta ar pārvalku, kas radīs pozitīvu ietekmi uz iepakojuma kvalitāti un piedāvās labāku uzglabāšanas risinājumu.

Klientiem būtu jānoņem tikai šis pārvalks.
Jaunā iepakojuma izmēģināšana norisinājās Polijā. Piemērota objekta un klienta atrašana nebija grūts uzdevums.

“Jūs nevarat doties pie klienta un teikt, klau, mums ir jauns produkts, vēlaties to izmēģināt? Krietni vieglāk ir tad, kad varat teikt, ka esam izstrādājuši jaunu iepakojumu, kas ietaupīs jums laiku un naudu, kā arī radīs par 50% mazāk plastmasas atkritumu,” saka Stempučovskis.

 

3. Rezultāts: Par 50% mazāk plastmasas atkritumu

Par 50% mazāk plastmasas atkritumu. Tas Strazdu un Stempučovski ļoti iepriecina.
 
Patiesībā viņi aprēķināja, ka, piemēram, 4000m2 garāžā jaunais iepakojuma veids rada par 1,5 konteineru mazāk plastmasas atkritumu. Tās ir ļoti labas ziņas darbuzņēmējam, kuram nav jāmaksā par šo atkritumu otrreizēju pārstādi, kā arī ļoti labas ziņas videi kopumā.

“Iesākumā mēs vēlējāmies klientiem atvieglot un paātrināt darba paveikšanu, bet tad mēs apjautām, cik daudz plastmasas tiek ietaupīts. Mūs tas ļoti apmierina,” skaidro Strazds.

Jaunais iepakojums jau ir pieejams klientiem Polijā, turklāt tas drīzumā būs pieejams klientiem Baltijas valstīs. Līdz šim atsauksmes bijušas ļoti pozitīvas.

“Tā ir izdevīga situācija gan klientiem, gan videi, un, manuprāt, visi to saprot,” saka Stempučovskis.